Om mig

Mitt foto
Jag heter Staffan Granfors och är klasslärare för årskurs 2 Delfiner. Jag är utbildad pedagogie magister på Åbo Akademi i Vasa, Finland. På denna blogg kommer jag att dela med mig av mina tankar och berätta om vad vi gjort i klassen. Välkomna att följa med vår blogg! Vänliga hälsningar Staffan

fredag 26 april 2013

Eleverna har utvärderat veckan!

Hej!

Jag gjorde en utvärdering med eleverna på fredagen och det som eleverna tyckte var kul den här veckan var först och främst att lära sig om adjektiv. Många elever ville lära sig mera om denna ordklass. Det känns mycket bra att eleverna tycker om att lära sig språkets struktur och grammatik! Många elever tyckte också att det var kul med skräpplockardagen. En motivering som kom fram var att det kändes bra att få ta hand om naturen. Efter att eleverna hade plockat klart fick de en tatuering med texten ”håll Sverige rent”, vilket också visade sig vara uppskattat bland eleverna. En annan höjdare den här veckan var den afrikanska sagostunden med Uffe, då jag själv var på möte. Det var ett tag sedan vi hade sagostund och det visade sig vara efterlängtat. Bra inspirerat Uffe! På tisdagen hade vi del 2 med Ingmars undersökning och eleverna skulle lära sig svåra ord och begrepp som hör till FN och Barnkonventionen. Eleverna följde med aktivt och utförde uppgiften på ett alldeles berömligt sätt. I utvärderingen tyckte många elever däremot att det var svårt och mindre kul. Vi har hur som helst haft en väldigt varierande vecka och nu ser vi fram emot Valborg då vi får sätta på våra nytillverkade kransar på huvudet och sjunga in våren. Eleverna är duktiga på att sjunga!

P.S. Höll på att glömma bort att ta bilder den här veckan, så här kommer i alla fall ett utdrag från fredagen...

Trevlig helg!

Mvh, 
Staffan


Vi har övat sånger inför Valborg i nästa vecka. 

Ärtpåsar och rockringar är utmärkta redskap att använda på idrotten! 

Jag har akrobater i min klass :) 

Eleverna spelar bollspel på idrotten.

Eleverna tillverkar vårblommor som de fäster på sina valborgskransar.

De blev väldigt trevliga!

En variant med äkta löv!

Vårens glada färger...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar