Om mig

Mitt foto
Jag heter Staffan Granfors och är klasslärare för årskurs 2 Delfiner. Jag är utbildad pedagogie magister på Åbo Akademi i Vasa, Finland. På denna blogg kommer jag att dela med mig av mina tankar och berätta om vad vi gjort i klassen. Välkomna att följa med vår blogg! Vänliga hälsningar Staffan

fredag 15 mars 2013

En tillbakablick...

Hej!

Den här veckan slog det mig plötsligt vad tiden går fort och hur snabbt eleverna växer och blir större. Man glömmer ibland bort hur länge vi faktiskt känt varandra, jag och eleverna. Vi har jobbat tillsammans, vi har skrattat tillsammans, vi har bitit ihop och vi har vuxit tillsammans. Att få ha en egen klass är lite grann som att ha en extra familj, med en alldeles speciell relation till varje enskild familjemedlem. Jag kommer fortfarande ihåg då jag för första gången fick en lista på eleverna som skulle börja i min klass. Just då var det svårt att föreställa sig den relation jag och eleverna har idag. Varje elev var i början ett oskrivet papper för mig och någon som jag skulle få lära känna.

Vi har gjort en resa tillsammans, och den är inte slut än. Jag hittade lite gamla bilder i arkivet som på ett sätt känns som igår, men också så länge sen... Det är väl som man brukar säga, tiden går fort då man har roligt.

Trevlig helg!

Mvh,
Staffan

Lek ute på skolgården.


Den glada promenaden från och till maten!


Tillsammans är allt lite roligare. 


Glada tjejer på skolgården.


Från förskolan i Näset. Eleverna gör ett arbete i engelska.


Vårt klassrum med de gamla borden...


Somrig bild efter ett studiebesök vid slottet.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar