Om mig

Mitt foto
Jag heter Staffan Granfors och är klasslärare för årskurs 2 Delfiner. Jag är utbildad pedagogie magister på Åbo Akademi i Vasa, Finland. På denna blogg kommer jag att dela med mig av mina tankar och berätta om vad vi gjort i klassen. Välkomna att följa med vår blogg! Vänliga hälsningar Staffan

fredag 14 december 2012

Snart jullov!

Hej!

Det känns som att den här veckan har flugit iväg med en väldig fart. Det kan ju ha att göra med att jag var borta i tisdags, men ändå. Veckan fick hur som helst en väldigt fin start med morgonsamling på Nobeldagen. Ia, Ken och Marta höll en spännande och lärorik presentation för oss alla. På luciadagen fick vi uppleva ett mycket vackert och stämningsfullt luciatåg. Det hela var verkligen vackert! Bra jobbat klass 3! I klassen har vi börjat öva på treans tabell, skrivit en önskelista till tomten och arbetat vidare med temat vatten. På fredagen hade vi genrep för skolans båda julfester och det ska bli kul att se eleverna framföra sina sånger. De är jätteduktiga och det har gått bra under repetitionerna.  

Nu är det bara några enstaka dagar kvar till jullovet och vi får börja knyta ihop säcken för i år. Men inte riktigt än... Snart julfest!

Mvh, 
Staffan

Morgonsamling på Nobeldagen.

Ia intervjuar Alfred Nobel i egen hög person om hans uppväxt och liv. 

Stämningsfullt luciatåg...

Och ett alldeles fantastiskt uppvisande av klass 3!

NO - Vattnets egenskaper. 

Vatten finns i olika former. 

Efter att vi har experimenterat med vatten så 
gjorde eleverna den här informativa uppgiften. 

På fredagen tittade vi på film mellan föreställningarna under fredagens genrep.

Hade julbord under idrotten...

Eleverna gjorde trevliga aktiviteter på de olika stationerna!

Eleverna skrev en önskelista till tomten...

Vet man vad man behöver så är det enkelt!

Många önskade sig tekniska prylar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar