Om mig

Mitt foto
Jag heter Staffan Granfors och är klasslärare för årskurs 2 Delfiner. Jag är utbildad pedagogie magister på Åbo Akademi i Vasa, Finland. På denna blogg kommer jag att dela med mig av mina tankar och berätta om vad vi gjort i klassen. Välkomna att följa med vår blogg! Vänliga hälsningar Staffan

fredag 8 juni 2012

Skolavslutning!

Hej!

Sista veckan inleddes med den efterlängtade sommarexpeditionen. Leoparderna kämpade på från allra första början och ända in till slutet. Det var en ren fröjd att bevittna hur läsårets heartwarelektioner  omsattes från teori till praktik. Eleverna bet ihop då det blev tungt, de peppade varandra och jag hörde inte ett endaste klagomål under hela äventyret. Det är starkt jobbat tycker jag och jag känner mig väldigt stolt över mina elever. Resten av veckan gick åt till att fira Sverige och nationaldagen, öva inför skolavslutningen och städa undan det sista i klassen. Det blev en alldeles fantastisk skolavslutning med lika fantastiskt väder. Jag tackar så mycket för alla fina ord och för alla presenter. Jag tackar också alla leoparder för årets goda arbetsinsats.  

Jag ser fram emot att följa eleverna i deras vandring mot nya kunskaper och önskar er alla en lång och  trevlig sommar med många fina stunder!

Sköt om er och tack för det här läsåret, 

Mvh,
Staffan 

Samling vid Krampan. Äventyret inleds med paddling!

Eleverna fick kämpa på ute till havs med lite hjälp av vuxna i kanoten.

Väl i mål kan man pusta ut och vara stolt över 
sig själv och det man presterat!

Geocaching. Vid baslägret efter cyklingen fick eleverna pröva på att
söka skatter i naturen med hjälp av GPS apparater. Här får de instruktioner. 

Eleverna tyckte det var hur roligt som helst och fick turas om att avläsa apparaten.

Självaste Renata Chlumska pratar lite heartware med eleverna i tältet då de 
kommit i mål efter äventyret. 

Inför Sveriges nationaldag på tisdagen hade vi trevligt program ute på bakgården. 


Svenska flaggan hissades upp mot skyarna. 


Stämningsfull skolavslutning. Rektor Nina håller ett tal för festpubliken. 

Tigrarna bjöd på storslagen Michael Jackson show!

Pärmen och lådan är nu tomma och vi är redo att avsluta detta läsår. 


Glad sommar på er alla, vi ses i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar